02122076871

خاویار , بهترین تغذیه ماه رمضان

برای امتیاز به این خاویار کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 5]

دو وعده‌غذایی اصلی یعنی سحری و افطاری در این روزها اهمیت خاصی دارد مواد غذایی باید به گونه‌ای انتخاب شوند که در عین سالم بودن بیشترین فایده را برای سلامت روزه‌دار داشته باشند، یکی از مواد غذایی سفارش شده در این ماه ، خاویار است.

خاویار یکی از مواد خوراکی سفره‌های افطار در ماه رمضان ست. خاویار بهترین غذا برای روزه داران در ماه مبارک رمضان است و تحقیقات زیادی به مصرف خاویار سفارش کرده اند که نشان دهنده اهمیت و فواید مصرف این ماده غذایی در ماه مبارک رمضان است.

بهتر است افطار خاویار مصرف کنیم یا سحر ؟

خاویار در ماه مبارک رمضان به میزان فراوانی مصرف می‌شود و همواره بر اهمیت خوردن خاویار در افطار تأکید شده است. البته خاویار باید در طول سال نیز خورده شود، تا فرد از فواید درمانی و پیشگیرانه آن برخوردار شود. خاویار بهترین غذا هنگام افطاری است، زیرا روزه دار پس از ساعت‌ها تشنگی و گرسنگی با خوردن خاویار می‌تواند کمبود شدید ویتامین‌ها و مواد غذایی و کاهش قند خون خود را جبران کند.

خاویار مملو از مواد مغذی و مفید است و به آسانی جذب می‌شود و قند و مواد معدنی بدن را فوراً تأمین می‌کند و شادابی را به روزه دار بازمی گرداند و خستگی را دور می‌کند. خاویار به علت داشتن مقدار زیادی آهن، درمان کم خونی است و از خاصیت ضد سرطان برخوردار است. همچنین خاویار به علت داشتن فسفر و کلسیم تقویت کننده استخوان و دندان است و قدرت بینایی را به علت داشتن ویتامین آ افزایش می‌دهد و مانع ابتلای فرد به بیماری شب کوری می‌شود.

خاویار آرامش بخش اعصاب

خاویار آرامش بخش اعصاب نیز است و درمان بیماری‌های کبد و یرقان محسوب می‌شود و مانع ترک خوردن لب‌ها، خشکی پوست و شکسته شدن ناخن می‌شود. خاویار برای درمان بیماری‌های معده و روده توصیه می‌شود و به علت داشتن فیبر و املاح کلسیم باعث بهبود کار روده میشود.

خاویار برای افطار؛

کارشناسان تغذیه معتقدند که بهتر است روزه داران از خاویار برای افطار استفاده کنند؛ زیرا سبب تقویت بدن می‌شود . علاوه بر آن مصرف خاویار در ماه مبارک رمضان برای تنظیم انرژی بدن بسیار مفید است، بنابراین توصیه می‌شود که در وعده افطار حتی المقدور کمی خاویار مصرف شود، اما از مصرف بیش از حد خاویار نیز پرهیز شود.

توصیه این است که در زمان افطار و سحر تا حد امکان به جای مصرف انواع شیرینی‌ها مثل زولبیا و بامیه که فقط حاوی انرژی و فاقد مواد مغذی (ویتامین‌ها و مواد معدنی) هستند، از مواد غذایی طبیعی مثل خاویار استفاده شود.

خاویار ؛ بازیابی توان مغزی و عضلانی

نتایج یک تحقیق علمی نشان می‌دهد، خاویار بهترین غذا برای روزه داران در ماه مبارک رمضان است، بر اساس نتایج تحقیقی، در ساعات پایانی روزه، قند خون کاهش پیدا می‌کند و بر مغز تأثیر می‌گذارد و سبب می‌شود فرد احساس کسالت و ضعف کند و از قدرت تمرکز شخص روزه دار کاسته می‌شود.

خاویار می‌تواند انتخاب خوبی باشد و به دلیل اینکه پروتئین های خود را آهسته و به مرور در بدن آزاد و مواد مغذی و فیبر لازم برای بدن را تأمین می‌کند، می‌تواند در وعده‌های سحر و افطار ویژه بانوان شیرده و دختران و پسران روزه اولی در ماه رمضان مصرف شود.

همچنین کاهش قند بر حرکات جسمی نیز تأثیر می‌گذارد و معده تقریباً در حالت سکون قرار می‌گیرد و فعالیت آنزیم‌های دستگاه گوارشی به علت کمی مایعات در بدن به شدت کم می‌شود. با توجه به این موضوع بدن انسان هنگام افطاری به غذایی نیاز دارد که به سرعت هضم شود و به معده آسیب نرساند و آن را فعال کند و به سرعت مواد مورد نیاز به بدن جذب شود و به مغز و عضلات برسد تا ذهن و بدن توانایی خود را بازیابند. همه اینها با مصرف خاویار امکان پذیر است و ظرف بیست دقیقه قدرت و توانایی را به شخص روزه دار بازمی گرداند.

ارزش غذایی خاویار

ارزش غذایی خاویار زیاد است و آن را در هرم غذایی جزو بهترین ها محسوب می‌کنند، مصرف یک قاشق خاویار نیاز بدن را تامین می‌کند. خاویار مقدار زیادی پروتئین و ویتامین دارد و به سرعت جذب خون می‌شود؛ پس در افطار برای رفع گرسنگی مناسب است

خوردن خاویار ‪ در سحر برای حفظ انرژی مفید است. این را هم فراموش نکنید که خاویار کالری زیادی دارد

خاویار مقادیر زیادی ویتامین‌های آ (A)، بِ‌یک (B۱)، بِ‌دو (B۲) و سی (C) دارد و نیاز بدن را تا حدود زیادی تأمین می‌کند. گروه ویتامین‌های B برای دستگاه عصبی بدن مورد نیاز و آرام‌بخش است. جالب است بدانید که این ویتامین مانع خشونت می‌شود. ویتامین آ نیز کمک می‌کند خاویار بهتر در بدن جذب شود.

  • سایت رسمی فروش خاویار
  • 09124084119 📲
  • 02122076871 ⁦☎️⁩
  • www.IrCaviar.com

شش فایده مهم دارویی مصرف خاویار در افطارهای ماه رمضان

تحقیقات نشان داده‌اند خاویار تأثیر فوق العاده‌ای بر سلامتی و سطح انرژی ما دارد، شش مورد از فواید مصرف خاویار در افطارهای ماه رمضان عبارتند از:

۱- خاویار به آسانی هضم می‌شود و به معده روزه‌دار آسیب نمی‌رساند و فرد روزه‌دار برای هضم آن دچار مشکل نمی‌شود.

۲- خاویار باعث حفظ انرژی روزه دار می‌شود.

۳- خاویار با فعال کردن آنزیم‌های معده که در طول روز کاهش یافته بوند معده را آماده دریافت مواد غذایی می‌کند.

۴- خاویار دارای ویتامین های فراوانی است که مهم‌ترین ماده غذایی مورد نیاز بدن، سلول‌ها و رگ‌های مغز را تأمین می‌کند که قابل جایگزینی با ماده دیگری نیست.

۵- خاویار احتمال یبوست که به دلیل تغییر زمان وعده‌های غذایی و کاهش فیبر در وعده‌های غذایی ایجاد می‌شود را در فرد روزه‌دار کاهش می‌دهد.

۶- نمک موجود در خاویار باعث تنظیم خاصیت اسیدی معده می‌شود که به دلیل مصرف بیش از اندازه گوشت و کربوهیدرات‌ها ایجاد شده. این مشکل می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند دیابت، نقرس، سنگ کلیه، التهاب کیسه صفرا، فشار خون و هموروئید شود.

خاصیت‌های درمانی خاویار برای سلامتی بدن

  • استخوان‌ها را قوی می‌کند

خاویار حاوی مواد مغذی مانند فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است. این مواد برای تقویت استخوان‌ها کار مهم است و با مصرف این مواد مغذی بسیاری از مشکلات مربوط به استخوان‌ها برطرف می‌شود.

  • بینایی را بهبود می‌دهد

خاویار حاوی ویتامین A است و برای چشم بسیار مفید است و بینایی را بهبود می‌دهد.

  • ایمنی بدن را تقویت می‌کند

خاویار حاوی پروتئین، آهن و بسیاری از انواع ویتامین‌ها است. به حفظ انرژی کمک می‌کند، خاویار حاوی پروتئین است که ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند. و به افزایش ایمنی بدن کمک می‌کند.

  • یبوست را درمان می‌کند

در خاویار فیبر زیادی وجود دارد که مشکل یبوست را برطرف می‌کند و دستگاه گوارش را سالم نگه می‌دارد.

  • سطح قند خون را کنترل می‌کند

خاویار حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم و فیبر است که سطح قند خون را تحت کنترل نگه می‌دارد.

  • به کاهش وزن کمک می‌کند

خاویار حاوی فیبر است و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد.

  • قلب را سالم نگه می‌دارد

خاویار خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهد، برای سلامتی قلب مفید است.

  • سایت رسمی فروش خاویار
  • 09124084119 📲
  • 02122076871 ⁦☎️⁩
  • www.IrCaviar.com

درباره

شرکت خاویار ایران نماینده رسمی فروش خاویار دریایی و پرورشی Wild Caviar & Farmed Caviar) مدیر فروش خاویار ایران 09124084119 شرکت خاویار ایران 02122076871 برای اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کنید www.IrCaviar.com

تلفن سفارش خاویار ایران اجرا شده توسط: همیار وردپرس